სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
მანანა ხეცურიანი
|
|
რაიონი
|
ცაგერი
|
|
სკოლა
|
ღვირიშის საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
ცაგერი
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
„ჯამრთელობა სიცოცხლის საძირკველია“
|
||
თემის შინაარსი
|
||
21-ე საუკუნე
არა მარტო ახალი ტექნიკის და მათი
ტექნოლოგიების დანერგვის საუკუნეა არამედ საერთაშორისო ბაზარზე გენმოდიფიცირებული საკვები პროდუქტების
წარმოების საუკუნეც არის.ადამიანმა ჯანსაღი ცხოვრების წესი რომ შეინარჩუნოს საჭიროა საკვები პროდუქტები და
მათი ოდენობა შეირჩეს ასაკის,ფიზიკური დატვირთვისა და გარემო პირობების
გათვალისწინებით. შეძლებისდაგვარად მოხდეს მოხმარებისათვის
საჭირო პროდუქტების კალორიულობის განსაზღვრა, აგრეთვე მათში ვიტამინების შემცველობის პროცენტული
გაანგარიშება.
მოცემული პრობლემის გადაჭრაში გვეხმარება განტოლებათა და უტოლობათა სისტემების
ამოხსნის ხერხების ცოდნა.
|
||
საგანი
|
||
მათემატიკა
|
||
დონე/კლასი
|
||
მე-10 კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
1 კვირა
|
||
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
10.7. მოსწავლე იყენებს განტოლებათა და უტოლობათა სისტემებს მოდელირების
საშუალებით პრობლემის გადაჭრისას
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.ტექსტური ამოცანის ამოსახსნელად ად გენს და სხსნის ორუცნობიან
სისტემას; ახდენს ამონახსნის ინტერპრეტაციასამოცანის კონტექსტის გათვალისწინებით.
.ირჩევს და იყენებს განტოლებათა/უტოლობათა ამოხსნის ხერხებს
(მაგ.ჩასმის, შეკრების) გრაფიკულად გამოსახავს
ამონახსნს და ახდენს ამონახსნის სიმრავლურ ინტერპრეტაციას.
.წრფივი უტოლობის ან/და ორი
წრფივი უტოლობის შემცველი სისტემის საშუალებიტ გამოსახავს ამოცანის პირობაში მოცემულ შეზღუდვებს .
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
. მოსწავლეებს გავაცნოთ წყაროები საიდანაც შეიძლება საკვებ პროდუქტებზე ყოველგვარი ინფორმაციის
მოპოვება.
.
მივცეთ ინსტრუქცია კვლევის თანმიმდევრობით
ჩატარებისათვის.
.დამოუკიდებელი სამუშაო (დამოუკიდებლად მოახერხონ
საჭირო ინფორმაციის მოძიება)
. მოსწავლეები დავყოთ ჯგუფებათ დავაკისროთ მათთვის
საინტერესო დავალება
მაგ.
პირველმა ჯგუფმა მოიპოვონ იმფორმაცია ბეჭდური წყაროებიდან კვების პროდუტებზე
მათი კალორიულობისა და ვიტამინების შემცველობის მიხედვით .
მეორე ჯგუფმა მოიპოვოს იმფორმაცია ისტის
გამოყენებით ასევე კვების პროდუქტებზე მათი კალორიულობის და ვიტამინური
შემცველობის მიხედვით.
მესამე ჯგუფს მოვასმენინოთ ლექცია მოცემულ
თემაზე.
მოვახდინოთ მონიტორინგი და დაკვირვებები შუალედურათ
თითოეულ ჯგუფთან მოვახდინოთ უკუკავშირი შესრულებული დავალების ირგვლივ.
. თითოეულმა ჯგუფმა გააკეთოს შესრულებული
დავალების პრეზენტაცია.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
გვსურს
თუ არა ვიცხოვროთ ჯამრთელად?
|
|
თემატური კითხვები
|
როგორ აისახება ადამიანის
ჯამრთელობაზე ეკოლოგიური ცვლილობები და გენური ინჟინერიით მიღებული პროდუპტები?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
როგორ ვიყენებთ მათემატიკას, კერძოდ განტოლებათა/უტოლობათა სისტემებს
ადამიანის საკვებ პროდუქტებში საჭირო კალორიებისა და ვიტამინების რაოდენობის
განსაზღვრისას ასაკის, დატვირთვისა და გარემო პირობების შესაბამისად
როგორ ვახდენთ ამონახსნთა სიმრავლის დადგენას
გრაფიკების საშუალებით და მათ საფუძველზე საჭირო კალორიებისა და ვიტამინების
რაოდენობის დადგენას.
|
|
|
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გონებრივი იერიშის
გამოყენებით ხელს უწყოფ მოსწავლეთა მოტივაციის გაზრდას და მათ აქტიურ ჩართულობა
პროექტზე მუშაობის პროცესში. ვიგებ მათ საბაზისო ცოდნას რომლის საფუძველზე
ვავსებ ცხრილს „ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე“ შემდეგ კამათლების გაგორებით ვახდენ მოსწავლეების ჯგუფებატ დაყოფას და ვანაწილებ დავალებებს .ინფორმაციის
მოძიების დროს მოსწავლეები აკეთებენ ჩანაწერების დღიურს. პროექტზე მუშაობის
მსვლელობისას მოსწავლეები აკეთებენ პრეზენთტაციას. ეცნობიან პრეზენტაციის
შებასებების რუბრიკას მასწავლებლისგან იღებენ კონსულტაციას და ამზადებენ
საპრეზენტაციო გამოკვლევებით მიღებული შედეგების ბუკლეტებს, თითოეული ჯგუფი
ცალ-ცალკე. პროექტის დასრულებისას მოხდება პროექტის პრეზენტაცია. პროექტს
შეაფასებენ პრეზენტაციისა და ჯგუფური მუსაობის რუბრიკებით.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეებმა დამოუკიდებლად უნდა შესძლონ
ინფორმაციის მუპოვება, მოძიება სხბადასხვა წყაროებიდან.
აგრეთვე უნდა შეეძლოთ
word-ში, pover point-ში მუშაობა. ინტერნეტით იმფორმაციის მოძიება და ელქტრონული
პრეზენტაციის გაკეთება.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გონებრივი იერიშის
გამოყენებით ვახდენ მოსწავლეთა საბაზისო ცოდნის, დონის და მზაობის შემოწმწბას
აღნიშნული პროექტისათვის. მოსწავლეებს ვტხოვ შეავსონ ცხრილი „ვიცი, მინდა
ვიცოდე, ვისწავლე“. ვიცი გრაფის შედგენისას ვადგენ რა იციან მოსწავლეებმა,კერძოდ
იციან თუარა ორუცნობიანი განტოლებების და უტოლობების ამოხსნის გრაფიკული
ხერხები,დეკარტეს კორდინატთა სისტემა. ორუცნობიანი განტოლებების/უტოლობების სისტემების
ამოხსნის ხერხებისა და გრაფიკების გამოყენებით ამონახსნთა სიმრავლის დადგენის
შესახებ. „მინდა ვიცოდე“ გრაფის შედგენისას ვადგენ მოსწავლეთა საჭიროებებს, რაც
დამეხმარება პროექტის მიზნის დასახვასა და განხორციელებაში. შემდეგ კამათლების
გამოყენებით ვქმნი ჯგუფებს და ვანაწილებ დავალებებს. იმფორმაციის მოძიებისას
მოსწავლეები აკეთებენ ჩანაწერების დღიურს. მუშაობის პროცესში ვახდენ
მონიტორინგს, ვაძლევ იმფორმაციას, უკუკავშირებს, ჯგუფური მუშაობის ცხრილებს.
პროექტის განხორციელების შემდეგ მოსწავლეები კიდევ ერთხელ შეავსებენ გრაფას
„ვისწავლე“-ს.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
ასეთ მოსწავლეებს
ვუჩვენებ დავალებებს მათი საჭიროების გათვალისწინებით.დავავალებ თემის
შესაბამისი ფოტოსურათები მოიძიონ ინტერნეტიდან,მივცემ მარტივ ტესტებს.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
ვამუშავებ ლექსიკონით
ვაძლევ დავალებებს მისთვის გაუგებარი სიტყვები მოიძიოს პროექტის
თემატიკიდან.სხვებთან ერთად ვამუშავებ ექსპერიმენტის ჩატარებაზე.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
აღწერეთ სასწავლო
გეგმის გაცნობის სხვადასხვა ფორმა, მათ შორის, დამოუკიდებელი სწავლა; ასევე, მო სწავლეთა ცოდნის წარმოჩენის განსხვავებული მეთოდები, მაგალითად,
რთული დავალებები, სიღრმისეული კვლევა, მოკვლევა მსწავლელის მიერ არჩეულ თემაზე,
ღია დავალებები და პროექტები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომელსაც
მოდულში გამოიყენებთ.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ü
ფოტოკამერა
ü
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ü
ინტერნეტკავშირი
|
ü
ლაზერული დისკი
ü
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
ü
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
ü
საგამომცემლო პროგრამები
ü
ელფოსტის პროგრამა
ü
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ü
ფოტო/სურათების დამუშავება
ü
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ü
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის
ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო
უფლებების ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
No comments:
Post a Comment